Comentarii "Fara E 536 si iod in sarea alimentara!", pagina 1

FacebookTwitterE-mail
 
Daca doriti ca si alte persoane sa afle despre aceasta petitie, le puteti trimite
urmatorul link: http://www.petitieonline.ro/petitie/33693052
Promoveaza petitia!
Monitorizare petitie!
Semnaturi petitie, Excel   Petitia si semnaturile, PDF
 

Comentarii, discutii libere despre petitie:

 
Dragos P (19 August 2009, 15:54)
Precizare
Ma mir ca nu s-a sesizat nici un medic endocrinolog in legatura cu idiotenia asta de petitie. Am sa fac altceva, spre deosebire de cei ce au descris in petitie efectele folosirii sarii iodate, eu am sa citez din "Ghiduri de practica medicala-Colegiul Medicilor din Romania, vol II, Ed. Info Medica, 2001:
"(...)Sarea iodata reprezinta metoda profilactica cea mai simpla, cea mai ieftina, si cu eficienta confirmata intr-un numar mare de tari, in cele aproximativ 7 decenii de cand se utilizeaza.
In tarile in care s-a realizat iodarea universala(in totalitate) a sarii s-a constatat reducerea spectaculoasa a IDD (iodine deficiency). Cand intreaga sare folosita in alimentatie este iodata se recomanda 20mg iod pe 1 kg sare.
In Elvetia, sarea iodata a fost initiata in 1924, prin asigurarea unui nivel de iodare de 5mg/kg; deoarece acest prim nivel de iodare s-a dovedit ineficient pentru profilaxia gusii endemice, a fost marit succesiv la 10 mg/kg in 1962 si apoi la 25 mg/kg in 1980. Este interesant ce s-a realizat in Elvetia cu nivelul initial de iodare a sarii: nu au mai aparut cazuri noi de cretinism endemic si au scazut semnificativ cazurile noi de surdomutism.
In Romania datorita reliefului muntos si submuntos, gusa endemica este raspandita pe cel putin 2/3 din suprafata tarii (30 de judete sunt declarate endemice).(...)"
..............................................................
.................................
Alte comentarii sunt de prisos...
Documentati-va mai bine oameni buni, inainte de a debita ineptii ca petitia de mai sus, si nu mai dezinformati oameni prea naivi sau prea comozi ca sa caute si sa verifice veridicitatea informatiilor puse pe tapet.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda: FacebookTwitterE-mail
 
Anonimul (7 Martie 2012, 13:13)
RE: Precizare
Sarea iodata este in regula. Problema apare cand se interzice total sarea fara iod.
Ar fi o optiune mult mai buna sa puna la dispozitia consumatorilor ambele tipuri de sare, motiv pentru care am semnat petitia.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda: FacebookTwitterE-mail
 
relu (19 August 2009, 17:37)
Dragos P
Comentariuil tau m-a determinat sa semnez petitia, pe care altfel nu as fi semnat-o. De ce sa inghit iod suplimentar daca organismul meu nu cere acest lucru si nici medicul nu imi recomanda? Numai pentru ca elvetienii o fac de peste 80 de ani? Cu ce i-a ajutat?
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda: FacebookTwitterE-mail
 
IORDACHE IONEL (2 Septembrie 2009, 02:16)
BAHHHH!VOI ATI INEBUNIT?
CUM PUTETI SA VISATI ASEMENEA PROSTIE MAI OAMENI BUNI,CA AVETI CE AVETI CU EURILE FF BINE,INTELEGETI CA SUNT EURI BUNE SI NEBUNE',DAR SA SPUNETI ASA CEVA DE IOD NU IMI VINE SA CRED IN CE TARA MA AFLU,EU AS SFATUI SA CERCETATI CAT AVETI TIMP SI CHEF CITITI MACAR CE SCRIU EU AICI SAU CE A SCRIS DN DRAGOS P MAI SUS,SI PUNETIVA MACAR INTREBAREA:DE CE E SAREA IODATA?SI INTELEGETI CA IODUL ESTE OBLIGATORIU PT BUNA FUNCTIONARE SI DEZVOLTARE A CORPULUI UMAN,SI DEFICIENTA DE IOD E UN LUCRU GRAV DE CARE SUFERA MAJORITATEA POPULATIEI SI CU TOT IODUL DIN SARE NU AJ PT A ADUCE INTR-O LIMITA NORMALA , AR TREBUI SA IEI VREO 250 DE gr DE SARE PE ZI CA SA FACI UN RAPORT ZILNIC OBLIGATORIU PT CA IN ALTCEVA NU PREA IL GASESTI SI ESTE UNUL DIN CELE CATEVA ELEMENTE CARE FORMEAZA CORPUL UMAN SI DEFICIENTA LUI NASTE CAM MAJORITATEA BOLILOR COMUNE DE EX AS PUTEA SA INCEP CU PROSTIA,lucru dovedit de altfel SI AS TERMINA CU BOLI FF GRAVE,SI PT DN RELU CARE SPUNE CA A SEMNAT DIN MOTIVE PROST INTEMEIATE,CA ORGANISMUL LUI NU II CERE EU PROPUN SA ITI FACI O ANALIZA SPECIALA LA IOD SA VEZI EXACT DACA CHIAR ORGANISMUL MAI E DE ACEEASI PARARE SI CE O ZICE DOCTORUL ALA AL TAU CARE SIGUR NU PREA CRED CA O SA AIBE VREUN RASP...MENTIONEZ FAPTUL CA NU RECOMAND SI NU SPUN LA NIMENI SA FACA ABUZ DE SARE DAR TREBUIE SA INTELEGETI CA VRETI SAU NU CA IODUL ESTE OBLIGATORIU!!!!!!!!SI CA SAREA IODATA ESTE SINGURA NOASTRA SURSA IN ALIMENTATIE SI AS RUGA PE TOTI CEI CARE AU SEMNAT SI CARE AU FACUT ACEASTA PETITIE DE 2 LEI CARE CU SIGURANTA NU O SA O IA NIMENI IN CONSIDERARE SA SE INFORMEZE SI DUPA AIA SA SEMNEZE TOT RESPECTUL PT DN DRAGOS P UN OM DINTRE PUTINI CARE AU O IDEE DE CE VOR NISTE NEBUNI SA FACA!
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda: FacebookTwitterE-mail
 
MAS IO (4 Decembrie 2011, 19:27)
ADEVARAT
iodul este foarte atentie foarte imporant pentru organism carenat lui insemna dezastru din pacate este un element foarte rar in natura si cu o dispersie areala foarte mare ceea ce il face dificil de exploatat.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda: FacebookTwitterE-mail
 
Raluca (15 Ianuarie 2012, 12:00)
necesar vs obligatoriu
Buna ziua,

Eu am semnat petitia nu pentru inlaturarea definitiva a iodului din alimentatie.
Nu am pregatire in domeniu si nu stiu daca si in ce cantitate este necesar iodul.
Insa, metoda obligatorie a guvernului de a-l administra populatiei mi se pare suspecta.
Din punctul meu de vedere, ar trebuie sa existe posibilitatea de a cumpara sare curata, fara iod si fara antiaglomerant.
Asa ca, sunt impotriva acestei hotarari.

Un exemplu practic este acela ca, la prepararea muraturilor, sarea iodata nu se poate folosi.
Pana la rezolvare, voi cumpara din tarile vecine.

Toate cele bune,
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda: FacebookTwitterE-mail
 
Anghelus T (16 Martie 2012, 10:54)
Trebuie sa putem ALEGE!
Ce ti-e atat de greu de inteles ca unii oameni doresc sa aiba de unde alege? Sa fie sare cu iod si cu ce altceva va mai doriti in ea, dar eu una doresc sa gasesc sare in stare pura, asa cum a lasat-o Dumnezeu! Dar de antiaglomerantul E 536 ce ai de zis? Este ferocianura de potasiu. Cam cata nevoie ai de ea in organism?
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda: FacebookTwitterE-mail
 
satya (6 Septembrie 2009, 18:54)
despre stramosi si sarea in bucate..
iata ca va ofer cateva informatii, care dovedesc, fara putinta de tagada faptul ca stramosii nostrii au exportat si sare si civilizatie pe teritoriul europei. fara e-uri si iod. si pt ca o aveau la indemana, erau niste namile de oameni, dupa cum dovedesc cele cateva busturi de daci si traci care se mai gasesc, cand le compari cu cele alaturate ale romanilor si matroanelor romane..
in ce priveste "beneficiul" stiintific al iodarii universale a sarii (basca un e-u acolo, de samanta!), e clara treaba ca tracii n-aveau nevoie de asa ceva, in consecinta, ceva s-a modificat intre timp si nu in bine, in modul de viata si alimentatie..
surse naturale de iod inca mai avem la dispozitie, iar actiunea artifiaciala de iodare nu are cum compensa naturalul.. unde mai pui ca varietatea tipului constitutional nu este respectata prin aceasta decizie. unui eschimos ii sunt necesare cam 800 g pe luna de grasimi animale; pt un african, doar 80 g pot fi fatale!
si ca s-o zic si pe-aia buna apropo de iodarea sarii la elvetieni: cate inventii si idei geniale a zamislit elvetia (in afara ceasului cu cuc!), si cati inventatori si spirite de geniu a zamislit acest neam?

http://www.gandirea.ro/solnita.php

http://www.gandirea.ro/sarea.php
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda: FacebookTwitterE-mail
 
Dragos P (30 Septembrie 2009, 16:54)
Re: satya
Stii ceva? In primul rand, dupa punct se incepe cu litera mare, si ai fi putut sa scutesti comentariul de fata si concluzia mea ca esti genul de persoana pe care fie nu o intereseaza sa faca o treaba cum trebuie, fie esti agramata.
Oricum, cred ca esti genul de persoana care tine tot felul de diete si are, pe langa deficit de iod in alimentatie daca nu mamanci sarat, tot felul de alte deficite printre care si de fier, calciu, s.a.m.d.
Sincer, nu ti-as dori, daca esti fata/femeie, sa nasti un copil cu retard mintal sever si intarziere mare in dezvoltarea psiho-somatica, ce nu va putea fi nicoidata un om integrat in societate, cu deficit statural sever(adik pitic), eventual surdomutism, eventual diplegie spastica (adik paralizie bilaterala), deficite de maturatie osoasa, astea fiind numai la nastere, apoi complicate cu probleme ale celorlalte organe, cu care sa stai mai mult in spital decat acasa, si sincer nu as vrea sa mai continui cu alte detalii picante.
Asa ca tu faci ce vrei, semnezi ce petitie vrei, si asta e valabil si pentru altii..., numai sa nu spui ca nu ai fost avertizata.
In ceea ce priveste aportul de iod la barbati, vreau sa va zic ca tiroida, principala glanda ce utilizeaza iodul, "fabrica" hormoni tot timpul, in compozitia carora OBLIGATORIU se gaseste iod, asta ca nu credeti ca noi suntem mai "protejati".
Cat despre Elvetia, eu zic ca mai degraba iti tineai gura, pentru ca:
1. Iodarea sarii este departe de a putea fi numita o "inventie", fiind doar o masura luata de oameni cu cap,
2. aceiasi oameni cu cap care mentin independenta politica si FOARTE BUNASTAREA Elvetiei,
cu mentiunea ca exempul era dat in carte TOCMAI PENTRU CA SI ROMANIA SE CONFRUNTA CU ACEEASI SITUATIE A LIPSEI DE IOD cand masura de iodare a fost luata.
Cu restul comentariului tau doar bati campii (in special cu varietatea tipului constitutional)
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda: FacebookTwitterE-mail
 
irina (17 Martie 2012, 06:16)
...
Aoleu ia-auzi-l si pe asta..cred cavorbeste excesul de iod din el...daca nu ai facut
copii fara sare iodata mai bine taci.si informea-te mai bine.strabunica ta a mancat cu sau fara iod.si cam cum au fost copii ei.normali au ba..te las pe tine sa gandesti.vad caai destul iod in tiroida.basca un e ca bonus.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda: FacebookTwitterE-mail
 
satya (1 Octombrie 2009, 14:53)
Sa-mi fie cu iertare...
Sa-mi fie cu iertare, draga d-le Dragos, daca redactarea simplificata a interventiei mele v-a lezat sensibilitatea de rafinat „filolog"... Cand mai faceti acuzatii, verificati mai inainte daca la cei „sapte ani de acasa" nu aveti restante la amabilitate, politete si exprimare civilizata, mai ales cand comunicati cu sexul frumos! Si apelati si dex-ul totusi, de dragul adevarului.. Una este exprimarea „agramata" pe care in mod eronat mi-o atribuiti si alta redactarea simplificata, expeditiva sau hai, fie, neglijenta, pentru care inca o data: mii de scuze, Doamne iarta-ma!
Faptul ca puneti in aceeasi galeata toti oamenii, anulandu-le individualitatea si importanta tipurilor constitutionale umane, cat si faptul ca nu ati spus nici un cuvintel despre vitalitatea recunoscuta a stramosilor nostri, care aveau la indemana munti de sare fara e-uri si iod, conduce la concluzia ca si daca as prezenta aici un eseu cu zeci de argumente, dv ati ramane tot pe aceeasi pozitie aroganta si ignoranta de „Gica Contra".
Nu imi sunt dragi polemicile sterile cu astfel de persoane frustrate (daca va confruntati cu probleme grave, de genul celor pe care le-ati enumerat, mai cititi-l pe Lazarev sa vedeti care-i adevarata cauza, nu va mai ascundeti ignoranta si „pacatele" dupa o ipotetica vina a lipsei de iod), agresive, necivilizate si postand in „atotstiutoare", mai ales cand stiu ca am dreptate, dar daca pentru dv nu au relevanta postarile mele, s-ar putea ca altii sa le aprecieze. :)
In ce ma priveste, nici un „diagnostic" din ceea ce v-ati dat cu parerea nu se confirma.
Am studii superioare dar si experienta de aproape 10 ani de lector de medicina traditionala.
Acel gen de medicina, care spre deosebire de cea clasica, alopata, vede in fiinta umana mai mult decat o masinarie fizico-chimica; o individualitate complexa, dotata intre altele si cu o aura si cu spirit si cu liber arbitru. De aceea militez pentru respectarea acestui drept: sa fim lasati sa putem alege, fara sa ni se impuna tot felul de masuri abuzive, pervers cosmetizate cu atatea calificative, vezi dragalita Doamne, toate „stiintifice", dar urmarind de fapt manipularea chimica si hormonala a populatiei.
Apoi, slava Domnului, am nascut trei copii, toti sanatosi, isteti si frumosi, fara sare iodata si botezata cu e-uri. Cat despre diete nu am de ce sa fiu obsedata; nu am avut niciodata probleme cu silueta, iar de cand am renuntat la carne, nici cu bolile cronice. Unde mai pui ca toata lumea ma complimenteaza ca arat cu cel putin zece ani mai tanara.. ;)
Asa ca, stimabile, exemplul meu si al tuturor celor pe care ii cunosc, nu confirma nici pe departe teoriile pe care le promovezi cu prea multa patima si agresivitate pentru a putea fi considerate obiective, fundamentate si universal valabile.
Ca sa nu mai zic de exemplul cu Elvetia.. Este si hazliu si hazardat sa afirmi ca bunastarea lor se datoreaza iodarii sarii. Cu atat mai mult cu cat bunastarea lor este muult anterioara acestei masuri, iar mecanismele care o sustin nu fac totusi obiectul acestei petitii..
Si iaca a venit si randul meu: stii ceva? Ia mai tempereaza-ti rogu-te, exprimarea si atasamentul fata de dogma stiintifica pe care o promovezi asa de agresiv din niscai interese obscure, in nici un caz de dragul adevarului si lasa romanului sarea in bucate stramoseasca, cea fara e-uri si iod!
Cand vei avea "la degetul mic" toate medicinele traditionale ale orientului, sa mai indraznesti sa spui altora daca bat campii au ba, cand vine vorba de tipurile constitutionale! Pana una alta, al mataluta este unul de fiinta nefericita, care seamana nefericirea in jur. Da-mi voie sa cred ca poti mai mult si mai bine de atat! Copacel, copacel cu mama! :)
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda: FacebookTwitterE-mail
 
Claudiu. (18 Octombrie 2009, 20:45)
Dragos, esti cam pe dinafara cu medicina.
Dragos, esti cam pe dinafara cu medicina. Ca si multi medici de la noi, unde te duci sa te faca bine si ei te omoara. Tu nici pe departe n-ai priceput ce-ai citit, asa ca te lamuresc eu ca sa nu mai debitezi prostii din astea alta data. Petitia este corecta si trebuie sa se tina seama de ea pentru ca in sare se introduce iod de sinteza, nu iod natural. Iodul natural, ca orice substanta provenita din natura, este benefica pentru organism si nu are efecte secundare. Iodul se sinteza, care se introduce in sare, este ca orice substanta de sinteza toxic pentru organism, deoarece organismul uman nu poate asimila nimic artificial, de sinteza. Acest produs de sinteza odata ajuns in organism produce tulburari la nivel celular si provoaca dereglari ale metabolismului, imbolnavirea organelor, tumori, deoarece el nu poate fi asimilat si cand ajunge in celula da peste cap toata functionarea ei. Ai inteles acum cum sta treaba cu produsul natural si produsul de sinteza pe care organismul uman le tolereaza si sunt benefice, sau nu le tolereaza si produc reactii adverse in corpul uman?
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda: FacebookTwitterE-mail
 
Catrinel (11 Decembrie 2009, 22:27)
Jos E-urile
Iata continutul de iod din 100 g din urmatoarele alimente:
- hering – 66 micrograme
- lactate – 4-11 micrograme
- creveti – 190 micrograme
- legume – 1-10 micrograme
- stridii – 60 micrograme
- laminaria (alge) – 0,3 g
- pastrav – 3,5 micrograme
- oua de pasare – 10 micrograme
- carne – 3 micrograme
Suplimentarea iodului trebuie facuta in urma recomandarii medicului.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda: FacebookTwitterE-mail
 
danimarian (21 Decembrie 2009, 17:07)
lume oarba ca de obicei
deschideti ochii lume buna, desteptati-va, nu mai fiti caposi,vedeti efectele grave care le au asupra noastra,va rog informati-va despre :E 536, Fluorul din apa imbuteliata si din pasta de dinti, tigaile de teflon, sunt o gramada de E-uri care ne distrug zi de zi, si nu numai
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda: FacebookTwitterE-mail
 
Robert H (17 Ianuarie 2010, 20:41)
CEEA CE NU TREBUIE SCAPAT DIN VEDERE
Iodul ca iodul, dar cu ferocianura de potasiu cum
ramane ???? Ne convine, oare, sa o inghitim zilnic ?
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda: FacebookTwitterE-mail
 
satya (24 Ianuarie 2010, 17:40)
Avem si senatori care stiu si le pasa...
http://www.urbaniulian.ro/2010/01/24/iodarea-universala-a-sarii-atentat-la-sanat
atea-publica/
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda: FacebookTwitterE-mail
 
nebunie (25 Februarie 2010, 19:40)
off doamne
au innebunit toti.. ba se iau de sarea iodata care este unul din cele mai bune masuri profilactice facute vreodata- eu in caracter de medic stiu clar asta!!! ba cu vaccinurile... nu e de mirare ca nu avanseaza tara asta
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda: FacebookTwitterE-mail
 
simo (18 Aprilie 2010, 15:40)
nu va pasa?
iodul ca iodul, dar voua va convine sa fiti otraviti in fiecare zi? E563 ferocianura de potasiu care la 100 grade Celsius se transforma in cianura de potasiu, care e periculoasa. Deci de fiecare data cand pui sare in mancare iti pui si putina otrava. Suntem otraviti cu buna stiinta si lumea accepta.
Iar despre vaccinuri ce sa mai zic? Mai informativa domnule "in caracter de medic", au partea lor buna dar unele mai mult dauneaza in timp.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda: FacebookTwitterE-mail
 
simo (18 Aprilie 2010, 15:51)
felicitari satya
ma bucur satya pentru replica ce i-ai dat-o d-nului Dragos. Inca o data , felicitari!
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda: FacebookTwitterE-mail
 
satya (26 Aprilie 2010, 12:50)
Qui bono?
Cand vezi pe cate unii care "in caracter de medic" se mai semneaza si... "nebunie", ce poti sa mai zici?
Intr-adevar, e o mare nebunie sa te mai increzi in guvernantii care te otravesc cu buna stiinta mai cu iod si ferocianura, mai cu vaccinuri si E-uri si OMG-uri in alimente fara etichetare diferentiata, ca, deh, sunt in pas cu timpurile si "progresul tehnic"...
Sa ne fereasca Dumnezeu de asa niste "binecuvantari parintesti"! Oameni buni, treziti-va, informati-va si ajutati-i si pe altii sa se trezeasca!
Mi-e mila cand vad atatia colegi intelectuali, carora bunica analfabeta stia sa le puna cel mai bun "diagnostic": "unde-i carte multa, e si multa prostie"... Adica degeaba esti inteligent, daca nu esti si intelept...
Faceti-va timp si cititi articolele de pe
quibono.net
de la "Teoria germenilor", "Binecuvantare sau dezastru" si "Pecunia non olet", sa vedeti ce pret are teoria germenilor si vaccinarile in ecuatia vietii si vindecarii si cui foloseste, si apoi dati-va cu parerea si daca va mai lasa constiinta, miram-as sa mai vad interventii pro-vaccinare, dupa cate dovezi, grafice si statistici ne arata fara dubii ca, nici omului si nici vietii pe planeta nu are cum sa fie de ajutor vreun vaccin..
Cat despre povestile nemuritoare ale copilariei, nu vi se pare nitel ciudat, ca mai toate au fost luate la index de nu spui' cine si pervertite?
"Sarea in bucate" e rebotezata "stiintific", mon cher (!) cu iod si ferocianura, "Punguta cu doi bani" si "Povestea porcului" in varianta moderna, incearca sa ne vare cu de-a sila pe gat, ca bietele necuvantatoare ar fi niscai teroriste purtatoare de virusi bau-bau "pandemici", unde mai pui ca noul model de gripa ce va fi oferit muritorilor de rand, se leaga tot de un basm frumos de adormit copiii: "Capra cu trei iezi"! Nu stiati? Noua si temuta "febra Q", ar fi data de un virus buclucas, care s-ar gasi vezi Doamne, numai in uterul caprelor gestante, motiv pt care unii, "in caracter de medici" dau solutia "stiintifica" si "salvatoare" de sacrificare!
Si cand te gandesti ca sunt destule cazuri, despre care se stie bine, dar nu veti gasi nimic in cele reviste "de specialitate", de tuberculosi, cancerosi in faze terminale si chiar de HIV-SIDA, care S-AU VINDECAT, numai cu LAPTE PROASPAT DE CAPRA, parca iti cam vine rapid in minte si intrebarea de bun simt: "Qui bono?", dar si raspunsul...

Pana una-alta, multumesc draga "simo" pt frumoasele aprecieri! ;)
E drept ca m-am dezvatat demultisor sa ma las afectata de provocari tendentioase si cu intentie pervers dezinformatoare, incurajandu-ma singura sa continui, caci astfel de "experiente" sunt de folos totusi pt a mai exersa arta asertivitatii, dar prinde bine si cate o felicitare din cand in cand...
M-ar bucura si mai mult sa vad ca sunt tot mai multi petenti pt cauza acestei petitii si nu numai... Doamne ajuta!
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda: FacebookTwitterE-mail
 
Ovidiu (1 Septembrie 2010, 13:13)
Vad ca sunt adeptii iodului obligatoriu
Bolnavii de hipertiroidie nu au voie sa manance iod.
Cu ei ce avem?
O sa-mi spuneti ca sa mearga in farmacii si sa dea 10 lei pe un kg de sare neiodata, daca-i bolnava, na sa cumpere medicamentul.
Dar toate produsele alimentare din Romania care contin sare, contin sare iodata (pentru ca doar sarea iodata se gaseste in comert). Cu aceste produse cum se va descurca? (paine, biscuiti, preparte din carne, zacusca samd)
Democratia inseamna sa faci ce vrei, dar fara sa deranjezi pe nimeni.
Cu bolnavii de Hipertiroidie ce aveti?
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda: FacebookTwitterE-mail
 
killuminati (4 Noiembrie 2010, 16:50)
no comment
ei vor depopulare masiva ce nu intelegeti? moarte lenta prin otravire. daca nu va este clar atunci in ce scop pun atata otrava in alimente? de ce nu spun pe fata: vrem sa avem atatia locuitori, restul trebuie sa muriti, cei slabi, cei bolnavi, batranii, gata, eutanasie. si asa suntem prea multi si mancam banii statului.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda: FacebookTwitterE-mail
 
killuminati (4 Noiembrie 2010, 16:58)
no comment
si iodul ca iodul, cum spune simo, dar ce facem cu E563. pentru asta semnez eu ACESTA PETITIE DE 2 LEI cum spune cineva mai sus pe un ton mai ridicat.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda: FacebookTwitterE-mail
 
Radu (13 Noiembrie 2010, 02:58)
Dragos P,ori esti mason,ori prost,ori amandoua!
ma mir ca mai poti sa treci strada de prost ce esti mai Dragos!Pun pariu ca nu ai curaj sa-ti declini identitatea,caci te-ar bate lumea cu pietre pe strda.Ma bucur ca mai exista totusi si oameni care gandesc(vezi Satya).Sper ca am scris gramatical totul.Nu-i asa Dragos?
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda: FacebookTwitterE-mail
 
Stefan (14 Noiembrie 2010, 08:46)
Ai dreptate Ovidiu
Sunt zeci de mii de oameni in tara aceasta operati de tiroida sau cu probleme tiroidiene, care nu au voie sa consume iod. Sunt condamnati sa-l introduca in organism din alimentele de pe piata, inclusiv painea, toate fiind preparate cu sare iodata. Li se prelungeste si lor viata, nu-i asa Dragos?
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda: FacebookTwitterE-mail
 
Satya (27 Noiembrie 2010, 19:48)
Considerente obiective pt mai multe semnaturi
Servus, dragilor si multumiri celor care au apreciat pozitiv interventiile subsemnatei. :)
Va mai ofer niscai informatii utile sa mai trezeasca si motivatia celorlalti pt semnarea petitiei. Iata un articol graitor, de pe ecolife.ro, "Sarea si sanatatea". Sa fie de folos si la mai multi petenti!

"Motto: „Aveti sare intru voi si traiti in pace unii cu altii."
Sfanta Evanghelie dupa Marcu, 10, 50

In vechime, sarea era extrem de pretuita. Nu degeaba se spune, in popor, despre un om deosebit, ca este precum „sarea pamantului". In imperiul roman, ostasii erau adesea platiti in sare (in latina, sal, salis), de unde a ramas si cuvantul care exprima remuneratia pentru munca, salariu (salarium).
Pe vremuri, sarea era atat de greu de procurat si valoarea ei era atat de mare, incat nimeni nu-si ingaduia sa o risipeasca. De aici si vorba populara „daca se varsa sare, iese cearta."

La modul propriu, „un graunte de sare" facea (si va face mereu) diferenta dintre o mancare buna si una fara gust, iar la modul figurat, vorba „nesarata" este vorba nelalocul ei, lipsita de „bun gust" si de bun simt.

Oaspetii de mare cinste sint intampinati, deloc intamplator, „cu paine si sare".

Intr-un foarte cunoscut basm romanesc, o fata de imparat ii spune tatalui ei ca il iubeste ca „sarea in bucate". Stiinta confirma astazi intelepciunea ascunsa in vorbele aparent ciudate ale fetei: sarea reprezinta, cu adevarat, un element absolut indispensabil vietii fiziologice a omului.

Sarea constituie unul dintre cei mai eficienti si mai raspanditi conservanti alimentari. Trebuie retinut ca, pina la aparitia frigiderelor, sarea, in mari cantitati, era aceea care se folosea pentru conservarea alimentelor.

Nu in ultimul rand, sarea este si un medicament extraordinar, poate unul dintre cele mai vechi remedii din lume, apreciat in medicina populara ca leac de capatai.

DAR CE ESTE, DE FAPT, SAREA?

Dupa definitia fortata din DEX, sarea este „o substanta cristalina, sfaramicioasa, care constituie un condiment de baza in alimentatie si este folosita in industria conservelor, in tabacarie, in industria chimica etc; clorura de sodiu (NaCl)." O definitia similara gasim in Larousse, Webster, etc.

Trebuie sa atragem, insa, atentia ca, in aceste definitii, sarea este identificata in mod fortat, dupa niste criterii si interese industriale si comerciale, cu substanta numita clorura de sodiu (NaCl).

DAR SAREA NATURALA, ADEVARATA, NU A FOST, NU ESTE SI NU VA FI NICIODATA ACELASI LUCRU CU CLORURA DE SODIU (NaCl), O SUBSTANTA OBTINUTA PRIN PROCESAREA CHIMICA SI MECANICA SI DENATURAREA SARII GRUNJOASE.

Sa vedem de ce afirmam aceasta. De mii de ani, omul a folosit pentru alimentatia sa si a animalelor sale numai sare naturala, grunjoasa, sub forma de cristale mari, numita si sare gema. Drobii sau bulgarii de sare se zdrobeau, se pisau manual, in casa, in piua, pe masura ce aceasta se consuma. Sarea naturala, gema se gaseste inca in Romania, din abundenta, in zacaminte de suprafata (munti de sare), in vreme ce in alte tari europene (Austria, Franta), ea este exploatata numai din zacaminte subterane.

Care este insa, mai exact, diferenta dintre sarea naturala, gema si sarea de masa, fina si extrafina?

SAREA NATURALA, GEMA; GRUNJOASA, NERAFINATA este cea care se ia direct din zacaminte. Ea contine, pe langa clorura de sodiu (NaCl), peste 80 de substante minerale si oligominerale, care ii dau, impreuna cu incarcatura sa geo-magnetica, extraordinare proprietati vindecatoare si gustul sau inconfundabil.

UNDE SE GASESTE SAREA GRUNJOASA, NEIODATA?

La magazinele naturiste si in Plafaruri, unde se vinde ambalata in pungi de 1/2 Kg, asa cum s-a impus prin revizuirea din 2004 a Ordonantei din 2002 privitoare la iodarea obligatorie a sarii. Puteti, de exemplu, comanda sare neiodata, la pretul de 1,2 RON pentru 1/2 Kg, pe siteul www.naturalia.ro (la sectiunea Alte produse naturiste). Sau puteti chiar merge direct la sediul firmei Naturalia Impex SRL din comuna Voluntari, Str. Erou Marinescu 8, Ilfov, tel. fix +40 (21) 350 51 33, tel. mobil 0788 429 304.


SAREA DE MASA, FINA SI EXTRAFINA se afla pe rafturile tuturor supermarket-urilor si pe mesele tuturor restaurantelor. Ea se prezinta sub forma unor granule mici, de culoare alba, sau a unui praf alb, super-prelucrat si super-procesat chimic si este obtinuta, in general, prin recristalizarea artificiala a sarii geme si macinare dupa granulatia dorita. Acest proces saraceste foarte mult, aproape complet, sarea de elementele minerale si oligominerale (mai cu seama magneziul si calciul), marind, in mod artificial, concentratia de clorura de sodiu (NaCl). In plus, pentru a evita intarirea sarii rafinate, fabricantii industriali ii adauga un „antiaglomerant", E 535, adica… ferocianura de sodiu, un aditiv in mod clar toxic pentru organism, caci este o sare a unei cianuri de fier, oricat am vrea sa dregem busuiocul si sa bagam capul in nisip, ca strutul. In rezumat – se inlatura oligomineralele, bune pentru sanatate, si se adauga E 535 (ferocianura de sodiu), daunatoare sanatatii, dar buna pentru buzunarele unora.

Sarea rafinata nu numai ca nu are nici o calitate terapeutica si nu mai da cu adevarat gust alimentelor gatite, dar provoaca, in plus, hipertensiune.

Medicina populara cunoaste peste o suta de utilizari terapeutice si chiar magice ale sarii, care era considerata in trecut, printre altele, si un adevarat leac impotriva duhurilor rele si a bantuirilor de tot felul.

Prezentam mai jos un tabel care evidentiaza saracia in minerale a sarii extrafine, comparativ cu sarea gema, naturala. Observati ca sarea gema are un procent dublu de Calciu si cel putin triplu de Magneziu si, chiar daca este vorba de cantitati aparent infime, in economia extrem de fina a metabolismului uman, conteaza ENORM.


Compozitie
Sare extrafina
Sare gema

NaCl
98,5
97,5

CaCl2
0,1
0,2

MgCl2
0,03
0,1

CaSo4
1,2
1

MgSO4

0,04

Substante insolubile in apa
0,06
1,2



SAREA IODATA ESTE TOXICA

In anul 2002, Guvernul Romaniei a emis HG 568, o ordonanta care impunea ca toata sarea din comert sa fie iodata. Se afirma ca, in acest fel, vor fi combatute afectiunile tiroidiene produse de deficientele de iod.

Numerosi cercetatori si medici, din Romania si din strainatate, familiarizati cu aceasta problema, afirma insa cu totul altceva decat aceasta versiune oficiala. Studii minutioase in acest sens au revelat ca un consum sporit de compusi sintetici ai iodului creste incidenta unor afectiuni tiroidiene autoimune, favorizeaza supradezvoltarea si chiar aparitia unor procese inflamatorii la nivelul glandei tiroide. Consumul de compusi sintetici ai iodului (ioduri si iodati) produce alergie si mareste intoleranta la substantele care contin acest element (de exemplu, cele folosite in radiologie).

Din experienta altor tari, precum Anglia, Zair, Argentina, Australia, unde s-a practicat iodarea partiala a sarii, in unele orase sau comunitati, s-a demonstrat ca procedeul trebuie intrerupt imediat, deoarece a crescut ingrijorator numarul cazurilor de hipotiroidie, hipertiroidie (inclusiv Basedow), cancer tiroidian, precum si numarul cazurilor de alergie la iod. Unele boli enumerate, precum cancerul tiroidian si unele reactii anafilactice la iod (pot fi socuri anafilactice) sunt mortale. In Tasmania, tara care a „beneficiat" de iodarea obligatorie a sarii si a altor alimente, s-a remarcat faptul ca rata cancerului tiroidian a crescut de trei ori.

In anul 2001, au existat in Romania 12.417 cazuri de hipotiroidie; in 2000 fusesera 11.541, iar din 1994 pana in 1999 au fost inregistrate intre 4713 si 7359 cazuri de hipotiroidie. Trebuia, oare, pentru cele 12.417 de cazuri de bolnavi tiroidieni, iodata sarea pentru peste 20 de milioane de oameni, plus animalele? In plus, tratatul lui Harrison, dupa care se pregatesc medicii americani, afirma, la pagina 2143, ca „din cele 18 cazuri posibile de hipotiroidie, unul singur se datoreaza deficitului de iod"...


Ca urmare, cercetatorii din celelalte tari care au experimentat, cu rezultate negative, de altfel, iodarea partiala a sarii, au observat ca, daca dai iod (compusi sintetici cu iod) unei populatii oarecare, unii fac hipotiroidie, altii fac hipertiroidie, unii fac cancere de tiroida, altii fac reactii alergice. Din moment ce mai mult de 99% din locuitorii Romaniei sint eutiroidieni, adica normali din punct de vedere tiroidian, nu se justifica deloc administrarea pe trei cai a iodului...
Cauza impunerii unei astfel de masuri nu are nimic de a face cu criteriul umanitar. Mai degraba este vorba de anumite grupuri de interese, care iau lua bani grei de pe urma procesului de iodare a sarii.

TERAPIA INTERNA CU SARE

(toate recomandarile privesc exclusiv sarea naturala, grunjoasa, gema, neiodata si nu sarea „fina" de masa)

DIGESTIE DIFICILA, CONSTIPATIE, SLABICIUNE CORPORALA, SUBPONDERALITATE - se consuma hrana condimentata cu sare gema sau sare marina (se gasesc in comert), care au un gust mult mai intens. S-a constatat ca sarea naturala are un efect mult mai puternic de stimulare a secretiei de sucuri gastrice si ca este un excelent activator al peristaltismului gastrointestinal, fireste - cu conditia sa fie consumata cu moderatie. De altfel, inca de acum 500 de ani, celebrul medic si alchimist al Evului Mediu Paracelsus nota intr-un tratat ca digestia si excretia sint mult perturbate de absenta sarii din alimentatie.


HIPOTENSIUNE ARTERIALA, ARITMIE CARDIACA - dimineata, pe stomacul gol, se administreaza un sfert de cutit de sare marina (aproximativ 0,25 g), care se inghite cu o cana (250-300 ml) de apa plata. Tratamentul se face vreme de minimum o jumatate de an. Studii recente arata ca se obtin rezultate deosebit de bune, cu conditia ca tratamentul sa fie asociat cu alimentatia predominant vegetariana.


OSTEOPOROZA, CRAMPE MUSCULARE - se vor sara alimentele exclusiv cu sare gema neiodata, care este foarte bogata in oligoelemente implicate in procesele de asimilatie a calciului.


INTOXICATII CU SUBSTANTE LUATE PE CALE ORALA - intr-un litru si jumatate de apa calduta se pune o lingura de sare si se amesteca bine. Se bea rapid, pe nerasuflate. Imediat dupa ingerare, va apare o senzatie puternica de voma. Vom evacua continutul stomacului, aplecandu-ne in fata, „gadiland" cu inelarul si aratatorul mainii drepte glota (omusorul) si presand simultan cu putere stomacul cu mana stanga, stransa in pumn. Reflexul vomitiv va permite eliminarea, odata cu apa sarata, a substantelor toxice care ne-au creat probleme.


TUSE PERSISTENTA, TUSE USCATA - se tin pe limba cat mai mult timp cateva granule de sare gema (nu mai mult de un varf de cutit). Reactia de stopare a tusei se va declansa prin doua mecanisme: prin salivatie, care va deveni mult mai abundenta, si prin stimularea directa a sistemului nervos central, prin intermediul papilelor gustative.

CONTRAINDICATII LA ADMINISTRAREA INTERNA A SARII

Aportul masiv de sare este contraindicat in cazurile de hipertensiune si tromboza grava, precum si in fazele acute ale gastritei hiperacide si ale ulcerului gastroduodenal.

TRATAMENT EXTERN CU SARE

CALCULI RENALI, COLICI RENALE - un saculet de panza plin cu sare gema se pune pe un calorifer sau pe alta sursa de caldura si se lasa sa se incalzeasca pana la 50-60 de grade Celsius. Se aplica apoi pe sale (zona lombara), unde se tine vreme de o jumatate de ora.


ULCERATII PE PIELE - in doua linguri de miere de albine se pune o jumatate de lingurita de sare si se amesteca bine, pana cand se omogenizeaza. Se aplica apoi acest preparat pe zonele afectate. Rezultatele terapeutice sint uimitoare, acesta fiind un stravechi remediu, mentionat in tratatele medicale grecesti.


ARSURI DE GRADUL I SI II - pe zona afectata se presara sare grunjoasa din belsug. Aceasta aplicatie va spori pe moment senzatia de usturime, dar apoi edemele vor fi mult reduse, iar vindecarea va fi considerabil mai rapida. Nu se aplica sare pe arsurile grave, cu rana deschisa, intrucat produce o usturime insuportabila.


NAS INFUNDAT (RINITA CRONICA) - la un pahar de apa calda se pune o lingurita de sare gema sau marina si se amesteca bine pentru a se omogeniza. Se pune aceasta apa sarata calda in palma si se trage pe nara stanga si apoi pe nara dreapta, alternativ, pentru desfundarea cailor nazale. Acest procedeu este bine sa se faca in fiecare dimineata, pentru drenarea cailor respiratorii, inlaturarea surplusurilor de mucus, marirea acuitatii olfactive.


DURERI DE GAT - intr-un pahar cu apa fierbinte, se pun doua lingurite de sare naturala, dupa care se amesteca bine pana cand sarea se dizolva complet. Se face gargara cu acest preparat. Este de dorit ca apa sa fie cat mai fierbinte si sa ajunga cat jos in gat. Se reia acest tratament de 2-3 ori pe zi, pana la disparitia completa a afectiunii.

BAILE CU APA SARATA

Sint un remediu traditional de medicina populara, care se aplica astazi, cu un succes extraordinar, in clinici moderne din Austria si Germania. La o cada de apa calda (aproximativ 150 de litri), se folosesc doua kilograme de sare gema neiodata (amestecata in prealabil cu apa fierbinte, pentru a se dizolva mai usor). Baia dureaza 20-30 de minute si este important ca temperatura apei sa fie mentinuta mereu peste 37 de grade Celsius, pentru ca actiunea terapeutica sa fie maxima. Cercetatorii au observat ca aceste bai, care se fac o data la 3-4 zile, au efectele cele mai puternice in preajma lunii pline (de preferat cu 2-3 zile inainte).

Iata indicatiile terapeutice ale acestor bai:

DERMATOZE INFECTIOASE - se fac bai partiale, inmuind doar segmentul afectat, vreme de 15 minute, in apa sarata calda (7 linguri de sare la litru). Imediat dupa baie, pielea nu se sterge, ci se tamponeaza putin si se lasa sa se usuce. Acest remediu este excelent in tratarea infectiilor bacteriene si micotice (produse de ciuperci parazite).

REUMATISM - se fac de doua ori pe saptamana bai complete cu apa sarata fierbinte. Cele mai eficiente sint baile preparate cu sare marina neiodata, dar efecte foarte bune s-au obtinut si cu sarea de mina, cu cristale mari (nemacinata).

CISTITE, INFECTII URINARE - se fac bai complete sau bai de sezut cu apa ceva mai sarata: 5 linguri de sare la litru. Baia va fi facuta in fiecare seara, pana la vindecarea afectiunii, iar apa trebuie sa fie cat mai fierbinte, insa suportabila (peste 38 de grade). Imediat dupa baie va veti sterge si va veti relaxa la caldura, evitand expunerea la frig sau curent.

ANEXITA, METRO-ANEXITA - se aplica procedura de la infectiile renale. Suplimentar, se va adauga in apa sarata de baie putina tinctura de iod.

RACEALA SI GRIPA - se fac bai ale picioarelor (talpi si glezne) cu apa fierbinte, cu foarte multa sare (10 linguri la litru). Baile vor dura 10 minute, dupa care ne vom incalta cu sosete groase si ne vom aseza la caldura, asa incat sa transpiram.

SAREA SI ENERGIA AURICA

S-a constatat experimental ca sarea naturala, netratata prin nici un fel de procedeu chimic sau termic, are o misterioasa influenta asupra corpului bioenergetic al fiintei umane. Toti cercetatorii din acest domeniu de frontiera sunt de acord ca sarea naturala este un excelent agent de purificare a aurei umane. La fel ca si apa, sarea absoarbe - se pare - radiatiile bioenergetice nocive, curatand - din punct de vedere energetic - zonele in care este aplicata. Iata cateva aplicatii practice ale acestor proprietati bioenergetice ale cristalelor de sare:

OBOSEALA - o procedura de medicina populara romaneasca ce si-a dovedit adesea eficienta este sa punem un saculet cu sare calduta pe ceafa atunci cand sintem obositi. Tot un saculet cu sare era pus si in leaganul copiilor, ca sa nu se deoache si sa aiba somnul lin, intre haine, ca sa le asigure durabilitatea, precum si pentru a le impregna cu o misterioasa capacitate de protectie impotriva „facaturilor de tot felul".

BIJUTERIILE - mai ales cele vechi - se spune ca pastreaza foarte multe din impregnarile negative ale celor care le-au purtat de-a lungul timpului. Din acest motiv, ele se lasa o perioada de minimum 49 de zile sa stea in sare gema, inainte de a fi purtate. La fel se procedeaza si cu cristalele sau cu pietrele semipretioase."
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda: FacebookTwitterE-mail
 
balahur (5 Decembrie 2010, 08:46)
iod natural da nuiod sintetic
cercetarile sau facut pe un iod natural dar lacomia de bani au dus la aparitia iodului sintetic care utilizat este mai grav decat folosirii sarii ca atare
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda: FacebookTwitterE-mail
 
Dan (26 Februarie 2012, 23:19)
Mai trebui mult timp ca sa facem o data 'ORDINE'...
Mai trebui mult timp ca sa facem o data 'ORDINE' si 'CURATENIE'cu acei misei ce ne otravesc intentionat ?
Da !
Cand ?
Haideti o data sa ne unim, si sa trecem la fapte. Numai uniti vom invinge.
UN PRIM PAS AR FI ALEGERILE, dar, ...
PE CINE VOM VOTA ???
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda: FacebookTwitterE-mail
 
Gabi (26 Februarie 2012, 23:54)
raspuns
Eu stiu cu cine nu voi vota. Nu voi vota cu cei care s-au asociat sau se vor asocia in cea mai mica masura cu actuala putere. Cine se manjeste cu rahat miroase de la o posta. Tu stii cu cine vei vota?...Pentru mine e clar.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda: FacebookTwitterE-mail
 
Satya (27 Februarie 2012, 21:23)
Sa-i votam pe toti care ne-au otravit!
Un tanar mergea pe jos printr-un sat si la un moment dat decide sa ia o pauza. Se aseaza pe o banca, unde se afla un om mai in varsta si incep, firesc, sa vorbeasca despre tara, guvern, despre legiuitori si cei asemenea lor.

Domnul ii spune tanarului:
- Eu ii compar pe parlamentari si pe altii asemenea cu o broasca testoasa asezata pe un stalp.
Intrigat, tanarul ii spuse:
- Eu nu inteleg aceasta analogie ... Ce vreti sa spuneti, domnule?
Domnul a explicat:
- Daca te plimbi prin tara si vezi cumva o broasca testoasa stand in echilibru pe capatul de sus al unui stalp de gard, ce poti sa te-ntrebi?

Vazand nedumerirea de pe fata tanarului, continua cu explicatia:
- In primul rand: Nu intelegi cum A AJUNS acolo.
- In al doilea rand: Nu poti sa crezi ca STA acolo.
- In al treilea rand: Stii sigur ca nu ar fi putut SA AJUNGA ACOLO SINGURA.
- In al patrulea rand : E clar ca N-ARE CE CAUTA ACOLO.
- In al cincilea rand : Esti convins de faptul ca aceasta NU VA FACE NIMIC FOLOSITOR cat timp sta acolo.


Concluzia: singurul lucru rational ar fi s-o ajuti sa coboare, iar ca sa o ajuti sa coboare trebuie sa fii ACOLO, la VOT.

VIITOARELE ALEGERI SA LE FACEM BINE. SA NE-NGRIJIM CA NICI UN ANIMAL SA NU AJUNGA PE STALP

Trimite aceasta pilda si altora, pentru a se crea constiinta comuna pana la momentul votarii.

Si eu stiu cu cine voi vota: cu toti cei de pe lista! Actualul sistem nui mai are sansa de a oferi soultii constructive, iar politicul este cel mai coruptibil si mai tradator dintre variabilele ecuatiei vietii sociale actuale... Asa ca nici unii nu sunt mai breji ca altii, deci merita un vot de blam general!...
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda: FacebookTwitterE-mail
 
Cupfer (3 Martie 2012, 16:41)
sarea
In ziua de azi 75% , cu aproximatie, din ce s-ar putea produce se face automatizat. Deci cu 25% din populatia globala sar putea produce tot atat. Poate ca sa facut un calcul ca resursele pamantului sa se consume incet pe o perioada lunga de timp si atunci singura solutie ce au gasit Ei (nu stiu cine ar putea fi) sa scada drastic populatia globului. Vedeti spitalele din romania pt. cei saraci e moarte lenta iar cine are bani se trateaza in strainataturi. Capitalismul sorteaza. Romania mai are o sansa , sa se intoarca oamenii la pamanturile lor , sa nu le instraineze si sa le apere. Sa isi produca fiecare din propiul pamant sa il cultive , sa manince sanatos si natural. Nu va vindeti pamanturile ca valoreaza mai mult decat aurul.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda: FacebookTwitterE-mail
 
Mihalcea Vasile (23 Martie 2012, 14:40)
Folositi sarea grunjoasa din salinele noastre,...
Folositi sarea grunjoasa din salinele noastre, aceea care este folosita toamna la muraturi, iar pentru obninerea unei granulatii mai fine folositi o rasnita ca si cea de piper. Pofta buna!
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda: FacebookTwitterE-mail
 
liliana tanase (2 Aprilie 2012, 16:51)
nu vremotravuri
sa folosim sarea noastra asa cum este ea
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda: FacebookTwitterE-mail
 
 
 
Daca doriti sa fiti informat la aparitia de petitii sau sondaje noi pe site, va rugam sa accesati pagina: notificari periodice.